Κατεβάστε το NEO υλικό. Οδηγίες εδώ.
Κάτι που πολύ θα ήθελα να είχα κάνει εγώ. Ένα “Adventure Game” με σκοπό την εξάσκηση της Γερμανικής. Από το Ινστιτούτο Goethe έχουμε τη δυνατότητα τώρα να παίξουν οι μαθητές μας (και εμείς) δυο “Adventure Games”. Για όσους ο όρος αυτός δεν λέει τίποτα, πρόκειται για ηλεκτρονικό παιχνίδι, όπου εκτυλίσσεται μια υπόθεση στην οποία ο παίχτης είναι μέρος της. Ο παίχτης επικοινωνεί με τις φιγούρες του παιχνιδιού, κινείται και εξερευνά το περιβάλλον γύρω του.
Εγώ ασχολήθηκα με το δεύτερο (έπαιξα δηλαδή). Απευθύνεται σε μαθητές Α2 επιπέδου παρόλο που πιστεύω ότι και με λιγότερες γνώσεις «παίζεται». Ηλικιακά δεν θα έβαζα περιορισμούς προς τα πάνω, από 10 χρονών μαθητές μπορούν να παίξουν.
Ο χειρισμός του δεν είναι και ο καλύτερος (αυτά τα παιχνίδια έχουν προχωρήσει πολύ), αλλά έχει καλές και κατανοητές οδηγίες (και στα Αγγλικά). Τα γραφικά του είναι λιτά, αλλά έχει μεγαλύτερη σημασία η υπόθεση που είναι προσεγμένη. Κινεί την περιέργεια στον χρήστη και τον κρατά. Ο μαθητής χρησιμοποιεί τη γλώσσα και επικοινωνεί με αυτήν αβίαστα και στο τέλος έχει σίγουρα την αίσθηση …“ich kann Deutsch!“ Καλή διασκέδαση!
Από την συνάδελφο Γιοχάννα Χαρδαλούπα έχουμε μια πρόταση, για το πώς μπορούμε να δουλέψουμε με μικρές ή μεγάλες ταινίες βίντεο στο μάθημα. Με τις γνώσεις της γύρω από τα προγράμματα εφαρμογών Web 0.2, μετέτρεψε ένα απλό βίντεο σε άσκηση κατανόησης και παιχνίδι.
Με τον τρόπο που μας παρουσιάζει, μπορούμε να ενισχύσουμε το κίνητρο και το ενδιαφέρον των μαθητών (Motivation), να επικεντρωθούμε πιο αποτελεσματικά στο διδακτικό μας στόχο και να έχουμε μετρήσιμα αποτελέσματα στο τέλος της προβολής.
Εδώ η συνάδελφος έχει δουλέψει πάνω σε μια βίντεο-συνταγή για «Kaiserschmarrn», που έχει το βιβλίο Deutsch ein Hit 1 στο κεφάλαιο 7 (Üb.16). Μας δίνει μάλιστα δυο επιλογές, μια απλή με ερωτήσεις και μια σε μορφή παιχνιδιού. Για τα προγράμματα ΕΔΩ