Articles

L6-Tipps

Seite 85

Στην πρώτη διαφάνεια απλά εμφανίζονται οι λέξεις. Στη δεύτερη διαφάνεια, κάνοντας «κλίκ» ή πατώντας την «μπάρα», εμφανίζεται το άρθρο της λέξης. Πατώντας πάνω στο «άρθρο» υπογραμμίζει το αντίστοιχο «Possessiv Pronomen» όπου υπάρχει.

L6-AB-S.67,68-U.6,8

 Πρώτη διαφάνεια:

 Τα ρήματα εμφανίζονται με το να πατήσετε πάνω στα απαρέμφατα. Με τα επόμενα «κλικ» εμφανίζεται ο κανόνας και παρατηρήσεις.

 Δεύτερη διαφάνεια:

 Για βοήθεια υπάρχει το «κουμπί» Ποιος. Αυτό δείχνει το πρόσωπο και ο μαθητής μπορεί να αποφασίσει ποιος είναι ο σωστός τύπος του ρήματος.

 Τρίτη διαφάνεια:

Για να εμφανιστεί η λύση, ο μαθητής επιλέγει το απαρέμφατο από κάτω.

L6-S86,87-Ü7a,b

Σε πρώτη φάση ασχολήθηκα σε αυτές τις δυο σελίδες (86 – 87) με το λεξιλόγιο και την κατανόηση του κειμένου.

Οι μαθητές λύνουν μόνοι τους την άσκηση 7.b Τους ζητώ να βάλουν τους διαλόγους σε μια λογική σειρά. Γράφουν τα νούμερα στα άδεια κυκλάκια. Με αυτή την σειρά εμφανίζονται και οι διαφάνειες.

Για εξάσκηση υπάρχουν και δυο ασκήσεις λεξιλογίου.

Possessivtabelle

Στη πρώτη διαφάνεια εμφανίζονται αρχικά τα μέχρι τώρα γνωστά στους μαθητές.

Στη δεύτερη διαφάνεια, κάνω μια προσπάθεια να ξεκαθαρίσω στους μαθητές την σχέση προσώπου – γένους. Πατώντας το γένος ή την πτώση εμφανίζεται μια «μπάρα», αν στη συνέχεια πατήσουμε και ένα πρόσωπο, εμφανίζεται άλλη μια «μπάρα» που τέμνει την πρώτη. Η «τομή» είναι και η λύση που ψάχνουμε. Αυτό με βοήθησε όταν οι μαθητές έλυναν κάποια άσκηση και την διορθώναμε μετά.

Uhrzeit

Παρατηρήσεις:

Ο κόκκινος είναι ο λεπτοδείκτης. Κάθε φορά που κάνουμε «κλικ» κινείται και δείχνει την ώρα. Συγχρόνως εμφανίζεται δεξιά η ώρα γραμμένη.

Όταν εμφανιστεί ερώτηση “wieviel Uhr ist es jetzt?” ή “wie spät ist es jetzt?” πατάμε ένα «κλικ» να κινηθεί ο λεπτοδείκτης και περιμένουμε από τους μαθητές μας απάντηση. Στο επόμενο «κλικ» εμφανίζεται η απάντηση.

Καλό είναι να εξοικειωθούμε λίγο με την παρουσίαση, πριν πάμε στην τάξη.

Modalverben 1a

 Για να παρουσιάσω το φαινόμενο, παίρνω μια πρόταση από την εικόνα 3 (σελ.87).

 Ζητώ από τους μαθητές να βρουν και άλλα παραδείγματα σε αυτό το σημείο. Μετά από όλο το κείμενο (σελ.86-87).

 Κρατάω μόνο ορισμένα παραδείγματα, από αυτά που υπάρχουν.

Δίνω πρώτα την κλίση των ρημάτων και μετά την σημασία – χρήση τους.

Übung - Modalverben

 Στην πρώτη άσκηση οι μαθητές καλούνται να βάλουν μόνο το σωστό ρήμα. Με ένα «κλίκ» εμφανίζονται τα πρώτα. Τα Modalverben εμφανίζονται σαν «κουμπιά», επιλέγουν και πατάνε πάνω.

Στη δεύτερη άσκηση (διαφάνεια), επιλέγουν ποιο Modalverb θα βάλουν. Πατάνε το «κουμπί» και μετά επιλέγουν και το σωστό πρόσωπο. Τα κουμπιά είναι σα «διακόπτες», ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται με ένα πάτημα.

L6-S.90-Ü13 

Με αυτή την παρουσίαση εγώ κάνω κατ’ αρχήν μόνο κατανόηση κειμένου (LV) και λεξιλόγιο. Έτσι μου είναι ευκολότερο να δώσω τη γραμματική στο επόμενο μάθημα.

L6-S.91-Ü14,15

Αφού εμφανιστεί το ρήμα kommen ξεκαθαρίζω σε ποιο πρόσωπο σχηματίζεται η προστακτική. (πατήστε το «κουμπί» σε ποιο πρόσωπο) Μετά συνεχίστε κανονικά.